Hjälp och assistans

Beställningar

  • Q :
    Hur görs en beställning?
    R :

    Du har hittat en trippel, ett tillbehör eller ett klädesplagg som du vill ha. Följ i så fall de 3 nedanstående stegen för att göra din beställning.

     

    1/Varukorg

    Visa produktbeskrivningen av önskad artikel i vår onlinebutik och lägg den i varukorgen genom att klicka på knappen "Lägg till i varukorgen".

     

    På sidan Varukorg kan du göra följande:

     

    • - kontrollera dina produkter: ändra antalet eller ta bort dem. Set med graverade klot läggs i varukorgen styckevis, deras  antal kan därför inte ändras.
    • - erhålla en beräkning av leveranskostnaderna.
    • - få veta nettosumman att betala för de beställda produkterna.

     

    Sedan ska du koppla upp dig till ditt konto eller skapa ett "nytt konto" om du är en ny kund.

     

    2/Faktureringsadress, leveransadress

    Du kan välja en faktureringsadress i din adressbok eller skriva in en ny adress.

     

    Du kan välja att få leveransen till denna adress genom att kryssa för alternativet "Leverera till denna adress" eller välja en annan leveransadress än faktureringsadressen (om beställningen är en gåva eller om du vill ta emot beställningen på din arbetsplats till exempel) genom att kryssa för alternativet "Leverera till en annan adress".

     

    Därefter väljer du leveranssätt:

    • - Chronopost för brådskande leverans.
    • - Chrono Relais för brådskande leverans till Chrono Relais avhämtningsställe.
    • - Colissimo suivi för normal leveranstid.

     

    3/Betalning 

    Välj betalningssätt: bankkort eller PayPal.


    Vi godkänner följande bankkort:

    • - Carte Bleue
    • - Visa
    • - MasterCard
    • - American Express

     

    Att uppge bankkortets nummer på boutique.obut.fr är riskfritt. Inga kortnummer sparas hos Obut.


    Dina konfidentiella uppgifter krypteras innan de skickas vidare direkt till betalningsplattformen Ogone, certifierad PCI-DSS, som är de strängaste säkerhetsstandarderna inom betalningsindustrin.


    Så fort betalningen har godkänts skickar Ogone till dig ett mottagningsbevis för transaktionen.
    Du kontrollerar din beställning och godkänner Obuts allmänna försäljningsvillkor.

     

  • Q :
    På vilket sätt blir jag informerad av Obut om uppföljningen av min beställning?
    R :

    Så fort beställningen har betalats och godkänts i det säkra betalningssystemet Ogone, eller PayPal:

     

    • - Du får ett meddelande som bekräftar betalningen från den säkra betalningsplattformen Ogone.
      Bekräftelsemeddelandet innehåller uppgifter om beställningen (datum, nummer, bekrivning, totalsumma, osv….).

     

    • - Din beställning övergår i ditt konto till statusen "Under behandling", du får ett bekräftelsemeddelande om beställningen från Obuts officiella butik.
    •  På bekräftelsen anges namnet på den eller de beställda produkterna, deras priser, betalningssättet samt leveranskostnaderna och hur leveransen sker.
      Ett mejl med avsändningsdatum skickas till dig när din beställning finns i transportörens lastbil. 

     

    • I mejlet anges paketets nummer hos transportören med en länk till dennes webbplats.
      Tack vare denna länk kan du när som helst följa leveransen av din beställning.
      Statusen för din beställning ändras från "Under behandling" till "Avslutad".

     

    Fakturan som motsvarar försändelsen är då tillgänglig på webbplatsen i ditt personliga utrymme "Mitt konto"

  • Q :
    Jag har inte fått någon bekräftelse på min beställning, vad ska jag göra?
    R :

    Om du inte har fått någon bekräftelse, kan det bero på att e-postadressen på ordersedeln är felaktig, utom vid mycket exceptionella problem.
     

    Kontrollera även att våra två e-postmeddelanden inte har skickats direkt till mappen med skräppost i din brevlåda.

     

    Om din e-postadress är felaktig, kommer du inte åt ditt utrymme Mitt konto. Det enda du då kan göra är att skicka oss ett mejl.

  • Q :
    Kan jag ändra min beställning, när den har betalats?
    R :

    Då din beställning har validerats, registreras den genast automatiskt i vårt datasystem och börjar göras i ordning inne i fabriken.


    Dina uppgifter kan därför inte längre ändras: namn på vald artikel, diameter, vikt, gravyr, faktureringsadress, leveransadress, osv…

  • Q :
    Min beställning visas i mitt konto med statusen "Avslutad", trots att jag inte har fått någonting ännu.
    R :

    • Statusen för din beställning ändras från "Under behandling" till "Avslutad", så fort försändelsen befinner sig i transportörens lastbil.

     

    • Ett mejl med avsändningsdatum för din beställning skickas till dig.
    I mejlet anges paketets nummer hos transportören med en länk till dennes webbplats.
    Tack vare denna länk kan du när som helst följa leveransen av din beställning.

     

    •  Valet av transportör är avgörande för mottagningsdagen.

Jämför produkter

Du har inga produkter att jämföra.

VÄLJA
RÄTT
KLOT

Börja

Gravering
enligt
obut

Anpassa

Katalog
online

 

ladda ner